Nieuws, november 2007

28 november 2007

Fietspad Horst-Broekhuizen

Dinsdagavond zat de tribune van de raadszaal vol. Een flink aantal mensen uit Broekhuizen was naar het gemeentehuis gekomen om hun ongenoegen te uiten over de discussie over het fietspad tussen Broekhuizen en Horst. Eind oktober besloot een meerderheid van de gemeenteraad om een nieuw onderzoek in te stellen naar het tracé van het fietspad tussen Broekhuizen en Horst. De SP was hier fel op tegen.

27 november 2007

Demonstratieve vernietiging LLTB-lidmaatschapsbewijs bij Landbouwhuis Roermond.

Hegger en VollenbergVanmiddag hebben twee leden van de LLTB bij het Landbouwhuis om half drie hun lidmaatschap van deze organisatie opgezegd. Het betreft de heren Peter Hegger uit Arcen en André Vollenberg uit Grubbenvorst. Zij geven op deze wijze blijk van hun ongenoegen over de steun die de LLTB geeft aan megabedrijven als het Nieuw Gemengd Bedrijf nabij Grubbenvorst.

22 november 2007

Naar de mensen toe...

Alstublieft, de SP-krant...De afdelingskrant van de SP afdeling Horst aan de Maas is goed ontvangen door de inwoners. Enkele weken geleden is de krant uitgedeeld in het centrum van Horst en de afgelopen weken heeft de afdeling de kranten in een aantal wijken en kernen van Horst deur-aan-deur persoonlijk aangeboden aan de mensen. En dat werd gewaardeerd.

16 november 2007

Demonstratie tegen ontslagrecht in Maastricht

Jammer, te oud! Eruit...!Donderdagavond 22 november demonstreert de vakbond FNV in Maastricht tegen de waanzinnige plannen van minister Donner over het ontslagrecht. Ook de SP is faliekant tegen de versoepeling en uitholling van weer één van de fundamentele rechten van de werknemer. Reden voor de SP iedereen op te roepen deel te nemen aan de demonstratie.

11 november 2007

Dorpsraad Grubbenvorst geeft negatief advies inzake Nieuw Gemengd Bedrijf

De Dorpsraad Grubbenvorst informeert de burgers over haar plannen.De Dorpraad van Grubbenvorst heeft het college van B&W van de gemeente Horst aan de Maas negatief geadviseerd omtrent de vestiging van het Nieuw Gemengd Bedrijf (NGB) in het Landbouw Ontwikkelingsgebied (LOG) Witveld.

9 november 2007

Thijs Coppus: "Naar kleinschalige ouderenhuisvesting in Horst"

Afgelopen week heeft een meerderheid van de gemeenteraad van Horst aan de Maas vraagtekens gezet bij de plannen voor grootschalige ouderenhuisvesting in het centrum van Horst (Hof te Berkel). Seniorenwoningen op kleine schaal.
Al vanaf het moment dat de plannen werden gepresenteerd heeft de SP vraagtekens gezet bij dit project. Ouderen moeten de kans krijgen om net als alle burgers zoveel mogelijk te wonen waar ze willen, ook als ze straks zorg nodig hebben.