De mens centraal, ook in Meerlo!

24 januari 2011

De mens centraal, ook in Meerlo!

In Dagblad de Limburger van woensdag 12 januari 2011 werd gemeld dat de kans dat er in het voormalige gemeentehuis in Meerlo een medisch centrum met huisartsenpraktijk, fysiotherapeut en apotheek komt, erg klein is geworden. Alle reden om aan de bel te trekken. Immers, plannen voor het realiseren van voorzieningen als deze in Meerlo liggen er al langer. Het is naar onze mening belangrijk dat de kernen van Horst aan de Maas een goed voorzieningenniveau kennen en in Meerlo zijn daar concrete plannen voor, die het gemeentebestuur naar onze mening met twee handen aan zou moeten grijpen.

Wethouder Litjens heeft in het artikel gezegd een reële prijs te willen, namelijk een commerciële prijs. De SP heeft daarom het college gevraagd of niet het maatschappelijke gewin voorop moet staan in plaats van het eventuele commerciële gewin. Volgens de SP zou er een beleidsnotitie moeten komen voor positief stimulerend beleid, aan de hand waarvan de gemeenteraad kan discussiëren over de mogelijkheden en criteria hiervan. Om de impasse in Meerlo te doorbreken heeft de SP het college gevraagd om de vraagprijs voor het voormalige gemeentehuis aan te passen aan de relevantie van het medisch centrum voor Meerlo en omgeving. In de vergadering van de gemeenteraad op 8 februari zullen de wethouders antwoord geven op de vragen.
Hopelijk komt het college tot inzicht dat geld niet centraal staat, maar - zoals in de visie van de SP - de mens!