Paul Geurts kandidaat-wethouder SP Horst aan de Maas

1 november 2009

Paul Geurts kandidaat-wethouder SP Horst aan de Maas

De SP schuift Paul Geurts naar voren als kandidaat-wethouder in het na de verkiezingen van 18 november nieuw te vormen college van B en W in Horst aan de Maas. Paul Geurts was van 1990 tot 2006 fractieleider van de SP in de gemeenteraad.

Bij de vorige gemeenteraadsverkiezingen werd de SP de tweede partij van Horst aan de Maas. De SP werd toen nog buiten het college van B&W gehouden. De partij verwacht dat een verdere groei van de fractie in de gemeenteraad dient te leiden tot deelname aan het college van B&W. In dat geval is Paul Geurts de kandidaat-wethouder voor de SP. De SP wil voor de verkiezingen duidelijkheid geven over haar kandidaat-wethouder.

Michael van Rengs, lijsttrekker voor de SP: "Wij hebben plannen en ideeën, weten wat er onder de mensen leeft en durven keuzes te maken. Het wordt hoog tijd om te laten zien dat het veel beter kan, de SP moet in Horst aan de Maas gaan meebesturen. Met Paul Geurts hebben we een kandidaat-wethouder met veel ervaring en kennis van de politiek in Horst aan de Maas die dat waar kan maken”.

Paul Geurts is momenteel werkzaam als patiëntenvertrouwenspersoon in diverse psychiatrische ziekenhuizen in Limburg en als vrijwilliger actief binnen de Stichting Cambrinus Concerten, Museum de Kantfabriek en vereniging Behoud de Parel, waarvan hij een van de oprichters is. Daarnaast is Paul Geurts voorzitter van de SP-werkgroep Land- en Tuinbouw Noord-Limburg.

Lees hier het artikel over de kandidaatstelling van Paul Geurts.

Achtergrondinformatie over Paul Geurts kunt u hier lezen.