Campagne verkiezingen Europarlement van start

5 mei 2024

Campagne verkiezingen Europarlement van start

Foto: PG / SP Horst aan de Maas

De SP Horst aan de Maas is gestart met haar campagne voor de verkeizingen voor het Europees parlement. Die verkiezingen vinden plaats op donderdag 6 juni. De start van de campagne werd gesymboliseerd door het plakken van de posters van de Horster SP-kandidaat Paul Geurts op de door de gemeente geplaatste verkiezingsborden (zie foto).

De komende tijd zal de SP Horst aan de Maas haar boodschap voor de Europese verkiezingen luid en duidelijk verkondigen: Gebruik je stem. Onder aanvoering van lijsttrekker Gerrie Elfrink wordt opgeroepen voor elkaar op te komen. "Kom op voor betaalbare basisbehoeften. Kom op voor je inkomen en voor eerlijke belastingen. Kom op voor mensen, onze gemeenschap en niet voor de multinationals. Kom op voor sociale vooruitgang, meer gelijkheid en meer veiligheid. Kom op voor jouw belangen in een eerlijker Europa. Kom op voor jezelf, elkaar en iedereen die soms wat extra aandacht nodig heeft. Kom op. Stem SP!"

De SP is de partij die opkomt voor jou, voor elkaar en voor de werkende klasse. Voor iedereen die zich elke dag inzet of ingezet heeft voor een beter Nederland in Europa. Dat doen we omdat iedereen vertegenwoordigd en gehoord moet worden. Zodat we verandering waar kunnen maken.

Ooit was de EU een nuchter samenwerkingsverband van landen. Maar nu worden multinationals in de watten gelegd en werknemers tegen elkaar opgezet. De Europese eilte wil zich bemoeien met onze pensioenen, ons openbaar vervoer en ons werk. Ze droomt over een Europese superstaat met één regering en één leger. Het is de hoogste tijd om in te grijpen. Voor een sociale en rechtvaardige samenleving.

De SP wil dat we zelf kiezen hoe we samenwerken. Niet Brussel gaat over onze pensioenen en ons openbaar vervoer, maar wijzelf. Laten we samen de Europese elite een halt toe roepen.

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas
Wil je een bijdrage leveren aan de campagne van de SP in Horst aan de Maas? Dat kan. Je kunt de speciale verkiezingsposter  bestellen en voor je raam hangen of in de voortuin plaatsen. Je kunt mee helpen met het verspreiden van verkiezingsfolders. Je kunt je familie, buren, vrienden en kennissen overtuigen om SP te stemmen. Maar het belangrijkste: stem op donderdag 6 juni op de SP. En daarbij kun je dan stemmen op "onze" Horster kandidaat Paul Geurts (lijst 15, nummer 27).