Waar heb ik dat eerder gehoord: Treinstation in Grubbenvorst...

26 januari 2013

Waar heb ik dat eerder gehoord: Treinstation in Grubbenvorst...

In Dagblad de Limburger van vrijdag 25 januari 2013 stond vermeld dat het CDA in Grubbenvorst een informatieavond organisaeert over de mogelijkheid van de komst van een treinsstation in Grubbenvorst. De informatieavond vindt plaats naar aanleiding van een handtekeningenactie van een groep jongeren. Met de petitie willen de jongeren hun steun betuigen aan het plan voor de verdubbeling van de Maaslijn, de spoorlijn tussen Roermond en Nijmegen. Voor de verdubbeling van de spoorlijn en een station in Grubbenvorst heeft de SP Horst aan de Maas samen met andere SP-afdelingen in Noord-Limburg en de Limburgse Statenfractie van de SP jarenlang strijdt gevoerd (lees hier meer over die strijd), die er uiteindelijk toe leidde dat Gedeputeerde Van den Broeck het plan van de SP omarmde (lees hier de berichtgeving).

De SP Horst aan de Maas hield in december 2008 een enquête onder de bevolking van Grubbenvorst over de wenselijkheid van een station en waar dat dan in Grubbenvorst geplaatst moest worden (lees hier het bericht op de website van de SP Horst aan de Maas). De resultaten van het onderzoek werd door de fractie van de SP onder de aandacht gebracht van de gemeenteraad en die gemeenteraad en het college van B&W stemden in met het voorstel van de SP en beloofden zich in te spannen om de plannen gerealiseerd te krijgen. Het verbaast dan ook om in Dagblad de Limburger te lezen dat Statenlid Titulaer het plan van een dubbelle Maaslijn en een station bij Grubbenvorst gelanceerd zou hebben. En de opmerking van de PvdA dat zij zich al jaren inzet voor de komst van een eigen Grubbenvorster station, doet in dat perspectief ook de wenkbrauwen fronsen. Wat niet wegneemt, dat elke inspanning om de plannen gerealiseerd te krijgen, mooi meegenomen is.