Station in Grubbenvorst en verdubbeling van spoor op de Maaslijn

2 december 2008

Station in Grubbenvorst en verdubbeling van spoor op de Maaslijn

De SP wil dat er wordt geïnvesteerd in de Maaslijn (de treinverbinding tussen Roermond en Nijmegen). Hiervoor moet geld vrijgemaakt worden om gedeelten van de Maaslijn te voorzien van een dubbel spoor en nieuwe stations te bouwen in Grubbenvorst en Belfeld. Op zaterdag 6 december peilen leden van de SP afdeling Horst aan de Maas in Grubbenvorst over wat de bewoners van deze mogelijke voorziening vinden.

Ter ondersteuning van het voorstel – een initiatief van de SP-fractie in de Limburgse Provinciale Staten – heeft de gemeenteraadsfractie van de SP in Horst aan de Maas het college van burgemeester en wethouders opgeroepen zich hiervoor sterk te maken bij de provincie. Tijdens de gemeentebegrotingsbehandeling van 11 november jl. heeft het college de toezegging gedaan.
Op zaterdag 6 december a.s. zullen leden van de SP afdeling Horst aan de Maas te vinden zijn in het centrum van Grubbenvorst om de bewoners te vragen wat zij van deze mogelijke voorziening vinden. Via een kleine enquête kunt ook u uw mening kenbaar maken. Tevens is er gelegenheid deel te nemen aan een handtekeningenactie om het initiatief kracht bij te zetten. De handtekeningen zullen later deze maand aangeboden worden aan het college van B & W.
De SP’ers staan u ook graag te woord over andere onderwerpen natuurlijk. Tot ziens op zaterdag 6 december a.s.

Meer informatie:
Wilma Kurvers