Bruisende campagnezaterdag

14 november 2009

Bruisende campagnezaterdag

Afgelopen zaterdag is door de SP weer campagne gevoerd in Horst aan de Maas, Meerlo en Sevenum. “Normaal staat de SP als enige op straat en nu waren er meer partijen, dat was wel even wennen.” Aldus lijsttrekker Michael van Rengs.

De SP'ers deelden folders, tomatensponsjes en zakdoeken uit aan de voorbijgangers. Michael van Rengs: “In de zakdoeken zat een knoop, want de mensen mogen woensdag niet vergeten om op de SP te stemmen. De SP is de enige partij die de afgelopen jaren regelmatig op straat te vinden was en heeft geknokt voor de leefbaarheid in de dorpen.”

Bos in Horst
Aan het eind van de middag bracht PvdA leider Wouter Bos nog een bliksembezoek aan Horst. De SP heeft hem verwelkomt met een tomatenspons en een groot spandoek met 65 blijft 65.

“Ondanks dat Bos zoveel mogelijk van ons werd afgeschermd hebben we duidelijk laten weten dat de SP het niet eens is met de plannen van de PvdA om de sociale zekerheid uit te kleden. We hebben hem ook uitgenodigd om volgende week met ons mee te demonstreren tegen de plannen van zijn eigen partij.” Aldus van Rengs.

Komende dinsdag staat de SP op de weekmarkt van Horst en zullen tientallen SP'ers in de buurten actief zijn met het verspreiden van folders.