SP wil behoud Pand Cuppen in Horst

12 februari 2009

SP wil behoud Pand Cuppen in Horst

De SP in de gemeenteraad van Horst aan de Maas wil dat de gemeente opnieuw gaat bekijken of Pand Cuppen aan de Hoofdstraat in Horst behouden kan blijven. In het gebouw was tot enkele jaren geleden een sportschool gevestigd, het gebouw staat op de nominatie om gesloopt te worden.

Eerder deze week werd duidelijk dat Wonen Horst mogelijk gaat bouwen op de locatie aan de Hoofdstraat. Volgens de SP biedt dit mogelijkheden. Raadslid Thijs Coppus: “Nu een nieuwe partij de locatie mogelijk gaat ontwikkelen, heeft de SP het college opnieuw gevraagd om te bekijken om pand Cuppen kan worden behouden. Een mogelijkheid is om de gevel te behouden of het gebouw op te nemen in de nieuwbouw.”

De afgelopen jaren zijn er veel oude gebouwen in Horst afgebroken. De SP vindt dat sloop van bijzondere en karakteristieke gebouwen zoveel mogelijk moet worden voorkomen. Thijs Coppus: “Juist nu er volop wordt gebouwd in het centrum, moet zoveel mogelijk van het oorspronkelijk karakter van Horst behouden blijven.”

In bijgaand filmpje een interview met Thijs Coppus over karakteristieke panden in Horst aan de Maas in het algemeen en Pand Cuppen in het bijzonder.

In de Echo werd er een cartoon gewijd aan het verzoek van de SP aan het college.