Discussieavond over kredietcrisis en economische recessie in Sevenum

27 februari 2009

Discussieavond over kredietcrisis en economische recessie in Sevenum

De hele wereld wordt op het moment geconfronteerd met de kredietcrisis en een economische recessie, die ongetwijfeld ook effect gaat hebben op de financieel-economische positie van gemeenten. Wat zijn de gevolgen van die kredietcrisis en de economische recessie voor de gemeenten en op welke manier kun je als gemeente die gevolgen aanpakken? Die vraag staat centraal in een informatie- en discussiebijeenkomst op maandag 9 maart om 19.30 uur in De Sevewaeg, in zaal De Gaper (Markt 3, 077 467 1345) in Sevenum. De organisatie is in handen van de SP Horst aan de Maas. Entree is gratis.

Na een drietal inleidingen door Servi Verstappen (Economische Zaken provincie Limburg), Ewout Irrgang (lid van de Tweede Kamer voor de SP) en Henk Van Rees (bestuurder FNV Bondgenoten Limburg) gaan de drie heren met elkaar en met de zaal in discussie. Tussen de inleidingen door wordt op luchtige wijze door entertainer Bjorn Wijnands een link gelegd met de economische recessie. De avond wordt gepresenteerd door Jean van Hoof, journalist van L1 TV.

Voorafgaande aan de informatie- en discussieavond geeft de SP Horst aan de Maas een boekje uit met als titel “Kredietcrisis en gemeenten”, waarin ingegaan wordt op het thema, onder andere in de vorm van enkele columns van raadsleden en een interview met twee wethouders. Het boekje biedt informatie die tijdens de informatie- en discussieavond aan de orde kan komen. Het boekje kan besteld worden bij het secretariaat van de SP Horst aan de Maas, 077 398 5312 (kosten: € 1,-).