SP: "Zorgen over Floriade"

30 januari 2008

SP: "Zorgen over Floriade"

in 2006 waarschuwde de SP al voor de moeizame voortgang van de organisatie van de FloriadeDe SP in Horst aan de Maas maakt zich zorgen over de voorbereidingen van de Floriade. Aanleiding hiervoor zijn uitspraken van gedeputeerde Driessen over de trage voortgang van de inrichting van het Floriadeterrein en het ontbreken van duidelijke regie in de regio. Naar aanleiding van de uitspraken van de heer Driessen heeft de partij schriftelijke vragen aan het college van burgemeester en wethouders van Horst aan de Maas gesteld.

De SP vraagt van het college duidelijkheid over de voorbereidingen van de Floriade en wil weten of het college van B&W van Horst aan de Maas de zorgen van gedeputeerde Driessen deelt. Daarnaast wil de SP weten of de huidige impasse gevolg is van de gekozen constructie. Bij het opzetten van de projectorganisatie is er bewust voor gekozen de politiek op grote afstand te zetten. Hierdoor worden zelfs de colleges van de deelnemende gemeenten amper betrokken bij specifieke beleidsontwikkeling.

SP raadslid Thijs Coppus: ‘De uitspraken van Driessen zijn erg zorgelijk. Gemeenten en provincie hebben veel overheidsgeld in de Floriade gestoken. Om niet geconfronteerd te worden met verliezen na afloop moet alles op alles gezet worden om de Floriade in 2012 tot een succes te maken.’

Lees ook "Dansen om een Limburgse Totempaal" van Peter Camps in Dagblad de Limburger van 2-2-'08.