SP Horst aan de Maas wil interpellatiedebat over rol Californië BV

9 juni 2007

SP Horst aan de Maas wil interpellatiedebat over rol Californië BV

De SP Horst aan de Maas wil tijdens de raadsvergadering van 12 juni a.s. een interpellatiedebat voeren over de rol die Californië BV binnen de gemeente Horst aan de Maas heeft gespeeld. Californië komt er aan...Aanleiding hiervoor is het uitblijven van antwoorden van het college van burgemeester en wethouders over deze kwestie.

Tijdens de debatten over de rol die de gemeente Horst aan de Maas heeft gespeeld bij de aankoop van gronden in het projectgebied Californië wilde het college van burgemeester en wethouders niet ingaan op vragen van de SP over de ruimte die Californië BV kreeg bij het ontwikkelen van het bestemmingsplan. Om antwoord op de vragen te krijgen heeft de SP deze schriftelijk gesteld. In haar reactie gaat B&W niet op de vragen in en stelt ze dat de gemeente Horst aan de Maas juist heeft gehandeld.
Californië komt er aan...
SP fractievoorzitter Thijs Coppus: ‘Het is vreemd dat het college niet concreet in wil gaan op onze vragen en voortdurend verwijst naar rapporten van externen. Wij vinden dat de ruimte die Californië BV bij het opstellen van het bestemmingsplan kreeg, op zijn zachtst gezegd opmerkelijk is en willen hier met B&W en de raad over spreken. Daarnaast willen wij spreken over de vraag hoe verstandig het is om Californië BV te huisvesten in het gemeentehuis. Het college heeft blijkbaar geen behoefte aan deze discussie en vermijdt alle vragen over deze zaak. Dat is vreemd. Het gaat hier immers om een bedrijf dat wellicht invloed heeft kunnen uitoefenen op het bestemmingsplan, terwijl dit de taak van een democratisch bestuur is. De SP wil een concreet antwoord op de gestelde vragen, daarom hebben we een interpellatiedebat aangevraagd.’

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Thijs Coppus: 06-20430157