Solidariteitsactie SP met ziekenhuispersoneel VieCuri

21 december 2023

Solidariteitsactie SP met ziekenhuispersoneel VieCuri

Foto: SP / SP

Vorige week werd bekend dat VieCuri Medisch Centrum, met ziekenhuizen in Venlo en Venray, dit jaar 6-8 miljoen euro verlies lijdt en de komende jaren 12 miljoen euro gaan bezuinigen. Personeel en patiënten zullen hier waarschijnlijk de dupe van worden. Daarom staat de SP komende zaterdag in Tegelen om steun op te halen voor het personeel. Zij zitten op dit moment in onzekerheid. Ook SP-fractievoorzitter in de Tweede Kamer Jimmy Dijk komt zaterdag naar Tegelen voor een gesprek over het behoud van goede ziekenhuiszorg in de regio.

Jimmy Dijk: “Helaas gebeurt het uitkleden van ziekenhuizen niet alleen in Venlo. Eerder was ik al in Zutphen, Sneek en Heerlen om samen met personeel en patiënten in actie te komen voor behoud van een volwaardig ziekenhuis. Van onze zorg is een markt gemaakt, waarin zorgverzekeraars de baas zijn maar mensen steeds meer zorg uit hun omgeving zien verdwijnen.”

“Daarom organiseren we aanstaande zaterdag 23 december een solidariteitsactie op de Kerkstraat in Tegelen. Eerst ga ik daar in gesprek over de strijd voor volwaardige ziekenhuizen in het land. Daarna gaan we samen de winkelstraat op en vragen we mensen om hun (kerst)boodschap voor het zorgpersoneel op te schrijven en in onze kerstboom te hangen. Ook delen we warme chocolademelk uit.”

• Inloop 10.30 uur, bij Brasserie Rach, Kerkstraat 50 in Tegelen (grote gratis parkeerplaatsen op de naastgelegen pleinen).
  • Start 11.00 uur met een gesprek over goede ziekenhuiszorg.
  • 11.30 uur steun ophalen voor het zorgpersoneel in het winkelgebied hartje Tegelen.