15 maart verkiezingen Provinciale Staten: De kandidaten uit Horst aan de Maas

19 februari 2023

15 maart verkiezingen Provinciale Staten: De kandidaten uit Horst aan de Maas

Foto: Hans van de Beele / SP Horst aan de Maas

Op woensdag 15 maart 2023 vinden de verkiezingen plaats voor de leden van Provinciale Staten van Limburg. Op de verkiezingslijst van de SP staan drie kandidaten uit Horst aan de Maas: Sonja van Giersbergen (Norbertuswijk), Wilma Kurvers (Hegelsom) en Paul Geurts (Berkelsbroek).

Sonja van Giersbergen staat op plaats 13 op de verkiezingslijst. Zij was van 2018 tot maart 2022 fractievoorzitter van de SP in de gemeenteraad van Horst aan de Maas. Momenteel werkt Sonja als doktersassistente bij de Arts Verstandelijk Gehandicapten bij Dichterbij in Gennep. In haar vrije tijd neemt Sonja vaak het voortouw bij activiteiten in haar eigen straat en buurt. Ze is dan ook een bevlogen lid van het wijkcomité ter plekke. Haar motto is 'sociaal leven begint in het klein'. "In je eigen gezin, je familie, vrienden, maar ook in je buurt, wijk en dorp/stad. Daarna spreidt het zich uit als een olievlek. Laat je niet ontmoedigen door mensen die niet mee willen doen, maar blijf optimistisch geloven in je ideaal". Lees hier meer over Sonja van Giersbergen.

Op plaats 33 staat Paul Geurts, oud raadslid en oud Statenlid en huidige voorzitter van de SP Horst aan de Maas. Geurts is bijna 50 jaar lid van de SP en al die jaren actief in diverse comités en werkgroepen van de SP Horst aan de Maas. De laatste tijd is hij vooral actief binnen de Werkgroep Huisvesting Arbeidsmigranten. Lees hier meer over Paul Geurts.

Wilma Kurvers - op plaats 40 van de kandidatenlijst van de SP - is eveneens oud-raadslid in Horst aan de Maas en de huidige secretaris van de plaatselijke SP-afdeling. Momenteel is Wilma vooral actief in de Werkgroep Woonklimaat. Lees hier meer over Wilma Kurvers.

De drie kandidaten roepen alle inwoners van Horst aan de Maas op om 15 maart 2023 op de SP te stemmen. Omdat het anders moet en omdat het anders kan. Een stem op de SP kan het verschil maken. Die stem telt namelijk driedubbel. Allereerst zorgt de SP niet alleen dat de Provincie Limburg socialer wordt en kunnen de slechte plannen van het kabinet Rutte in de Eerste Kamer tegengehouden worden. Terwijl grote bedrijven enorme winsten maken, kunnen steeds meer mensen hun energierekening niet betalen. Door onze energie weer te natio­naliseren en provincies zeggenschap te geven, kunnen we de winsten inzetten om de energierekening te verlagen. Ook kan een grote SP asociale plannen zoals de nieuwe pensioenwet in de Eerste Kamer tegenhouden. Deze wet, met steun van PvdA en GroenLinks, maakt onze pensioenen onzeker en er is niets geregeld voor mensen met een zwaar beroep om eerder te kunnen stoppen met werken. De SP bestrijdt de tweedeling door het organiseren van de solida­riteit. De economie moet ten dienste staan van mensen in plaats van andersom. Democratisering van de samenleving geeft ons zeggenschap over de toekomst.