Doe 11 februari mee aan het Volksprotest tegen de hoge energiekosten

1 februari 2023

Doe 11 februari mee aan het Volksprotest tegen de hoge energiekosten

Foto: SP / SP

De SP organiseert op 11 februari een Volksprotest in verband met de hoge energierekeningen waar veel Nederlanders mee geconfronteerd worden. Vanuit Noord-Limburg rijdt een gratis bus naar Amsterdam. In de oproep voor het Volksprotest schrijft de SP: "Samen verlagen we de rekening en nationaliseren we onze energie. Onze energie hoort niet op de markt om winst mee te maken. Dit moet en kan anders!"

Steeds meer mensen kunnen hun energierekening niet betalen. Daarom organiseert de SP het Volksprotest op zaterdag 11 februari om 13.00 uur naar het Beursplein in Amsterdam. Want het is genoeg geweest! Terwijl veel mensen in de kou zitten, maken Essent, Eneco en Vattenfall samen een miljard winst per jaar. In plaats van de energierekening te verlagen, wordt dit geld verdeeld onder de aandeelhouders. Dit moet volgens de SP anders en dit kan anders! "Onze energie hoort niet op de markt!"

De afgelopen maanden heeft de SP in Horst aan de Maas (zoals ook op veel andere steden en dorpen in Nederland) handtekeningen opgehaald voor een petitie met de oproep de energieleveranciers te nationaliseren (lees hier het artikel over die actie). Inmiddels hebben in heel Nederland al zo'n 112.500 mensen hun handtekening gezet onder de petitie en vanuit Horst aan de Maas hebben ruim 200 mensen de petitie ondertekent bij de acties voor de supermarkten in Horst, Sevenum en Grubbenvorst.

Het is nu een goed moment om van ons te laten horen. Vandaar dat de SP Horst aan de Maas haar leden - en iedereen die het met de actie eens is - oproept om mee te gaan naar het Beursplein in Amsterdam. Er wordt vanuit Noord-Limburg (opstapplaats Blerick) een bus geregeld om iedereen gratis naar Amsterdam te vervoeren. Om samen te reizen kunnen de mensen uit Horst aan de Maas zich opgeven via horstaandemaas@sp.nl. Dat kan ook via de actiesite: kijk welke opstapplek het meest dichtbij is, klik daarop en meldt je via de mail aan om mee te gaan met de gratis bus.