12 mei: Dag van de verpleging

12 mei 2020

12 mei: Dag van de verpleging

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas

12 mei, de geboortedag van Florence Nightingale, de grondlegster van het verpleegkundige beroep, wordt jaarlijks gevierd als de Dag van de Verpleging. 200 jaar na haar geboorte inspireert zij nog steeds met haar basale voorwaarden voor goede verpleging namelijk aandacht, toewijding, eten, drinken, hygiëne en een schoon bed. Met de coronacrisis is het beroep van verpleging extra onder de aandacht gekomen. "Onze helden" hebben die aandacht zeker verdiend.

Foto: - / -
Vanwege de coronapandemie kunnen dit jaar veel activiteiten niet plaatsvinden. Maar een bezoek van de SP Horst aan de Maas – tot aan de voordeur natuurlijk – aan zorgcentrum De Beerendonck in Venlo kon wel doorgaan.

De Beerendonck richt zich met name op mensen met psycho-, gedrags- en geriatrische problemen. Onze eigen "Florence", SP-raadslid en zorgheld Aniet Fonteyne, werkt er en was samen met een collega in de gelegenheid om de vlaaien van de SP Horst aan de Maas in ontvangst te nemen (zie foto).