10 MAART: INFORMATIEAVOND NATIONAAL ZORGFONDS

24 februari 2017

10 MAART: INFORMATIEAVOND NATIONAAL ZORGFONDS

Foto: SP / SP

Op vrijdag  10 maart organiseert de SP Horst aan de Maas een informatieavond over het Nationaal Zorgfonds. De informatieavond start om 19.30 uur in De Wingerd in Sevenum. Als gasten zijn aanwezig: Bert Peterse  (kandidaat Tweede Kamerlid), Patrick Albert (huisarts in Reuver) en Wim van Hoorn (bestuurder FNV). De informatieavond wordt geleid door Paul Geurts (oud raads- en Statenlid en voorzitter van de Werkgroep Wmo Alert Horst aan de Maas).

Wie meer wil weten over de plannen voor een Nationaal ZorgFonds zonder eigen risico, kan op deze openbare informatieavond vragen stellen en deelnemen aan de discussie over het zorgstelsel in Nederland.

Het Nationaal Zorgfonds wordt door meerdere partijen (waaronder de SP) en organisaties ondersteund. Ook onder de mensen blijkt de zorg over het huidige stelsel (met marktwerking) en het enthousiasme voor het voorstel voor de invoering van een Nationaal ZorgFonds. Op zaterdag 18 februari jl. kwamen zo’n 10.000 (!) mensen naar het Malieveld in Den Haag om het plan te ondersteunen.

Huisarts Patrick Albert heeft zich uitdrukkelijk uitgesproken tegen de grillen van de ‘markt’. “Huis-artsen zijn geen marktlui, wij willen de regie terug. Dit systeem is doodziek". Kandidaat SP-kamerlid Bert Peterse gaat in op de geschiedenis van ons Zorgstelsel, geeft verdere toelichting op het plan voor een Nationaal ZorgFonds en beantwoordt vragen vanuit de zaal over het Zorgfonds. Wim van Hoorn tenslotte gaat in op de situatie van medewerkers in de zorg. Is er samenhang is tussen de werkdruk en de aansturing van de zorg door de verzekeringen?

Na een korte inleiding van de presentator van de avond zullen de gasten Peterse en Albert ingaan op het huidige zorgstelsel en het Nationaal Zorgfonds. Vervolgens wordt aan de hand van vragen en stellingen gediscussieerd. De zaal zal uitdrukkelijk worden verzocht aan die discussie deel te nemen en/of vragen aan de gastsprekers voor te leggen.