Gemeenteraad bezoekt zwembad de Berkel

2 mei 2016

Gemeenteraad bezoekt zwembad de Berkel

Foto: SP

Op 17 april jongstleden hebben raadsleden van vrijwel alle partijen het zwembad de Berkel in Horst bezocht. Zij kregen een presentatie over verschillende kanten van het zwembad. In oktober 2015 waren gemeenteraadsleden op bezoek in Alblasserdam waar een nieuw zwembad werd bezocht. Zo krijgt de gemeenteraad een steeds beter beeld bij de mogelijkheden en beperkingen waardoor zij eind dit jaar een weloverwogen besluit kunnen nemen of de Berkel moet blijven of dat er gekozen wordt voor een geheel nieuw zwembad.

Verschillende mensen vertelden over de mogelijkheden van het zwembad; het peuterbadje, het warmwaterbad, de glijbaan, het bubbelbad en het wedstrijdbad. Enthousiast werd verteld over diverse gebruiksmogelijkheden.  Ook werd er verteld over de technische staat van het zwembad. En de eerlijkheid  gebiedt me te zeggen dat ik onder de indruk was van de technische staat.  Mijn beeld was dat we in Horst een verouderd zwembad hebben dat zijn beste tijd gehad heeft. Binnenkort worden er filters vervangen en dan is het zwembad technisch dusdanig goed op orde dat de controle volledig automatisch mag gebeuren. Dit betekent een besparing in de kosten. Daardoor is De Berkel hiermee technisch gezien het op een na beste zwembad van Nederland. Daar mogen we als gemeente best trots op zijn. Waar ik ook trots op ben is de technisch medewerker van de gemeente die vol passie vertelde over zijn betrokkenheid bij het onderhoud van het zwembad. Vol trots gaf hij een rondleiding en vertelde over wat er gerealiseerd was en wat nog staat te gebeuren. De energievoorziening is al gekoppeld met sporthal de Berkel. Mogelijkheden voor de toekomst worden gezien in verdere koppeling  aan de Merthal en/of het Gasthoes.