STEM SP

7 maart 2015

STEM SP

Foto: SP

Af en toe een beetje sociaal zijn, och dat kan iedereen wel. Maar gewoon altijd - probeer het maar eens - 100% ! Het lijkt zo moeilijk, maar de SP zal het gaan bewijzen. Dat we in een moeilijke tijd leven, hebben we al eens eerder kunnen vaststellen. Het beleid, waarbij geld boven mensen gaat, heeft een diepe crisis veroorzaakt. En de huidige regeringscoalitie maakt dit allemaal nog veel erger.

Ze doet dit door de solidariteit in de samenleving af te breken en de rekening bij de zwaksten in de samenleving neer te leggen. We zien grootschalige bezuinigingen in de zorg, gedwongen werk met behoud van uitkering door werklozen, overdracht van verantwoordelijkheden naar gemeenten voor veel minder geld, afbraak van de sociale werkvoorziening.

Een voorbeeld wat de zorg aangaat. Stel, je hebt plotseling iets gekregen, waarbij je (extra) zorg nodig hebt. En de bedoeling is dat die zorg er snel komt, want je hebt NU dat lichamelijke ongemak en hulp is onontbeerlijk. Het gemeentelijk loket biedt via de WMO “uitkomst”. Na twee weken komt er iemand praten over wat de (on)mogelijkheden zijn. Kijk, dan zijn we mooi, maar vooral ver van huis.

Dit beleid moet op landelijk niveau tegengegaan worden en ook de provincie kan daarin een belangrijke rol spelen. De provincie beïnvloedt namelijk het regeringsbeleid indirect door de Eerste Kamer te kiezen.

Een stem op de SP telt driedubbel:

1. je maakt de provincie sociaal en leefbaar

2. je versterkt de oppositie in de eerste kamer

3. je kunt met een stem op de SP:

AFREKENEN MET DIT KABINET!