VERKIEZINGSDEBAT IN VENRAY OVER INTENSIEVE VEEHOUDERIJ

9 februari 2015

VERKIEZINGSDEBAT IN VENRAY OVER INTENSIEVE VEEHOUDERIJ

Foto: SP

Op 24 februari neemt Peter Visser van de SP deel aan een verkiezingsdebat over de Intensieve veehouderij. Het debat wordt georganiseerd door Behoud de Parel, Behoud Woonomgeving de Paes (Horst), en Leefbaar Buitengebied Nederweert samen met Milieudefensie. Het debat staat in het teken van de verkiezingen voor provinciale Staten op 18 maart 2015. De intensieve veehouderij in Limburg zorgt voor steeds meer problemen. Stallen worden groter met steeds meer kippen, koeien en varkens. Dat betekent meer vervuiling, stank, ziektedruk en nog meer mest. Wat kan de politiek hier aan doen? Bewoners gaan met (kandidaat-)statenleden in debat over welke maatregelen de provincie kan nemen om te zorgen voor een gezonde veehouderij.

Aan het debat nemen naast SP_er Peter Visser deel: John Verhoijsen (CDA), Renée Wernink (VVD) en Carla Brugman (GroenLinks).

Het verkiezingsdebat start op 24 februari om 19.30 uur (tot 22.00 uur) in De Witte Hoeven (Gasstraat 5) in Venray.