SP vindt sluiting Berkele Heem zorgelijk

6 juni 2014

SP vindt sluiting Berkele Heem zorgelijk

De Zorggroep is van plan om in 2017 Berkele Heem te sluiten. Hierdoor verdwijnen er 93 zorgappartementen in Horst. De SP vindt dit een slechte ontwikkeling en maakt zich zorgen over de ouderenzorg in Horst aan de Maas. De partij vindt dat Horst aan de Maas zich moet verzetten tegen de sluiting van het verzorgingshuis.

SP raadslid Thijs Coppus: “Doordat het kabinet het voor de meeste ouderen onmogelijk maakt om een plek in een verzorgingshuis te krijgen, moet Berkele Heem dicht. Dit zorgt voor grote onzekerheid bij de bewoners van Berkele Heem. Daarnaast betekent dit dat ouderen in Horst die zorg of begeleiding nodig hebben steeds moeilijker een woning kunnen vinden.”

De SP hoopt dat het gemeentebestuur zich gaat verzetten tegen de sluiting van Berkele Heem. “Wij roepen alle mensen die zich zorgen maken over Berkele Heem om contact met de SP op te nemen. We pikken het niet dat Berkele Heem verdwijnt!” Aldus Thijs Coppus.

Overigens heeft de SP Horst aan de Maas samen met andere SP-afdelingen in Noord- en Midden-Limburg en met de werknemers van De Zorggroep (waar Berkele Heem onderdeel van uit maakt) op 1 mei al geprotesteerd tegen het beleid van De Zorggroep.

Hier kunt u meer lezen over die protestdemonstratie.