SP pleit voor behoud snelle treinverbinding Horst-Sevenum

19 november 2013

SP pleit voor behoud snelle treinverbinding Horst-Sevenum

Dagelijks maken honderden mensen gebruik van station Horst-Sevenum. Het station is een belangrijke verbinding tussen de regio en Eindhoven en de Randstad. Ondanks het groeiend aantal reizigers, dreigt de snelle intercity die tussen Venlo en Den Haag rijdt en ook in Horst-Sevenum stopt, te verdwijnen.

De SP vindt dit een slechte zaak. Tijdens de raadsvergadering van 19 november heeft de partij het gemeentebestuur gevraagd om samen met de gemeente Venlo in actie te komen tegen het mogelijk verdwijnen van de verbinding.

SP raadslid Thijs Coppus: “Steeds meer mensen stappen in Horst-Sevenum op de trein. Het zou zonde zijn als deze snelle verbinding zou verdwijnen. Wij vinden dat de gemeenten in de regio zich bij de Nederlandse Spoorwegen en de Tweede Kamer sterk moeten maken voor behoud van de intercity.”

Sinds 2006 stopt de intercity in Horst-Sevenum. Volgens de SP heeft de snelle trein haar waarde bewezen. “Horst-Sevenum is een relatief klein station, wij begrijpen dat het bijzonder is dat er een intercity op dit station stopt. Maar de afgelopen jaren is het aantal reizigers alleen maar toegenomen en er is geen duidelijke reden waarom de trein moet verdwijnen.” Aldus Thijs Coppus.