SP: niet meewerken aan sluiting bibliotheken Grubbenvorst en Sevenum

13 maart 2013

SP: niet meewerken aan sluiting bibliotheken Grubbenvorst en Sevenum

De SP in Horst aan de Maas is niet van plan om mee te werken aan de sluiting van de bibliotheken in Sevenum en Grubbenvorst. De partij zal daarom niet plaats nemen in een werkgroep van de gemeenteraad die invulling moet gaan geven aan de bezuinigingen op de bibliotheken in Horst aan de Maas.Biblotheek

De partijen in de gemeenteraad willen een visie op de bibliotheken gaan ontwikkelen, maar belangrijke voorwaarde is wel dat er flink wordt bezuinigd en dat de bibliotheken in Sevenum en Grubbenvorst dicht gaan en worden vervangen door schoolbibliotheken.

“De SP vindt dit erg slecht omdat de bibliotheken belangrijk zijn voor de dorpen. In Sevenum en Grubbenvorst zijn de bibliotheken veel meer dan een uitleenpunt van boeken. Mensen komen er ook om de krant te lezen en om een praatje te maken om vervolgens boodschappen te doen in het dorp.”

De SP zal komende maanden met een alternatief plan komen om de bibliotheken in Sevenum en Grubbenvorst open te houden.