Horst aan de Maas betaalt via Regiofonds mee aan Kazerneplannen

29 april 2012

Horst aan de Maas betaalt via Regiofonds mee aan Kazerneplannen

veel geldIn een artikel in Dagblad de Limburger stelt wethouder Litjens naar aanleiding van vragen van de SP-fractie dat de gemeente geen plannen heeft om financieel bij te dragen aan de plannen voor het kazerneterrein in Venlo. In een eerder opinieartikel in Dagblad de Limburger heeft de wethouder betoogd dat de plannen van groot belang zijn voor de regio. Uit het artikel in De Limburger blijkt overigens dat Horst aan de Maas wel degelijk bijdraagt aan de realisering van de Kazerneplannen. Dat gebeurt via het zogenaamde “regiofonds”.

Michael van Rengs: “We zullen in de raad nog eens bekijken wat die bijdrage vanuit het regiofonds precies inhoudt. In onze brief met vragen hebben we al aangegeven dat in deze financieel moeilijke tijden andere – meer sociale keuzes – nodig zijn. Daar hebben we ook geld voor nodig. En de plannen voor het Kazerneterrein in Venlo zijn ook in die stad zelf niet onomstreden, zoals blijkt uit de stemming in de gemeenteraad van Venlo. De SP-fractie heeft daar de plannen - samen met Groen Links en een lokale partij - afgewezen.”