De Limburgse fractie van de SP vraagt jaarcijfers Floriade

31 december 2011

De Limburgse fractie van de SP vraagt jaarcijfers Floriade

FloriadeDe Limburgse fractie van de SP heeft een open brief geschreven aan een aantal commissarissen van de Floriade. De SP vraagt de commissarissen Van der Linden, Schrinkelshoek en Vermeend om de jaarcijfers van de wereldtuinbouwtentoonstelling openbaar te maken. Daarnaast roept de SP de politici op om de salarissen van de directie van de Floriade te matigen.

Vorige week werd duidelijk dat de twee leden van de directie van de Floriade samen meer dan vijf ton per jaar verdienen (zie het eerdere artikel). SP fractievoorzitter Thijs Coppus: "De Floriade wordt voor een belangrijk deel met gemeenschapsgeld gefinancierd. De SP vindt dat de directie hier rekening mee moet houden en dat ze zich op zijn minst aan de Balkenendenorm moeten houden. Wij hebben er voor gekozen om een beroep te doen op de politici in de Raad van Commissarissen van de Floriade. Je zou van deze mensen mogen verwachten dat ze het belang inzien van transparantie en het verantwoord omgaan met gemeenschapsgeld."

De SP rekent op een snel antwoord van de commissarissen van de Floriade en verwacht dat ze de jaarstukken openbaar maken. De open brief (zie bijlage) is vandaag verschenen in de Limburgse kranten.