Toch gratis openbaar vervoer in Horst aan de Maas?

26 april 2009

Toch gratis openbaar vervoer in Horst aan de Maas?

Tijdens de Algemene Beschouwingen op 11 november 2008 heeft de SP in de gemeenteraad van Horst aan de Maas voorgesteld om een onderzoek te doen naar de mogelijkheid van gratis openbaar vervoer. Actie van de SP vóór openbaar vervoerHet college van B&W concludeerde na een onderzoek dat de mogelijkheid van gratis openbaar vervoer voor bijvoorbeeld ouderen zo'n drie ton zou bedragen. Daarmee leek het voorstel van de SP van tafel. Maar de gemeenteraad van Horst aan de Maas besloot dinsdag 21 april 2009 andere mogelijkheden voor gratis openbaar vervoer te bekijken.

De raad gaf het college van B&W van Horst aan de Maas de opdracht om te bekijken of gratis openbaar vervoer voor bepaalde groepen, zoals minima en gehandicapten toch mogelijk is. Verder zou het college moeten onderzoeken wat het kost om vervoer tijdens grote evenementen en op koopavonden tegen een gerduceerd tarief aan te bieden. Tenslotte moet het college uitzoeken of de invoering van een dalurenkaart mogelijkheden biedt. Alles met als doel dat er minder mensen met de auto naar Horst komen.

Zie voor (eerder) commentaar van de voorzitter van de SP-fractie in de gemeenteraad van Horst aan de Maas, Michael van Rengs, op het onderzoeksrapport het artikel "Gratis openbaar vervoer voor ouderen is een politieke keuze". En hier kunt u de berichtgeving lezen in Dagblad de Limburger.