Uitglijder?

14 april 2008

Uitglijder?

In december heeeft Thijs Coppus, namens de SP-fractie in Provinciale Staten, vragen gesteld aan Gedeputeerde Staten (GS) over een aantal uitlatingen van gedeputeerde Driessen aan het adres van een deel van de Grubbenvorster bevolking. Tijdens een bijeenkomst van het CDA kwalificeerde Driessen de acties van de Grubbenvorster bevolking tegen de komst van het Nieuw Gemengd Bedrijf, als ‘goedkoop’ en ’stemmingmakerij’. De bezwaren van een 50-tal artsen werden door hem weggezet als ‘onwetenschappelijk’.

Onlangs werden de vragen beantwoord door GS. Gedeputeerde Driessen heeft - zo stelt GS - niet namens GS gesproken. De uitspraken van Driessen worden in de brief van GS flink genuanceerd: ‘Oprechte bezorgdheid van inwoners van Horst aan de Maas worden door ons niet betiteld als stemmingmakerij. Met deze zorgen moet zorgvuldig en aandachtig worden omgegaan.’

Thijs Coppus, de vragensteller, gevraagd naar zijn commentaar: "Ik hou het maar op een flinke uitglijder van Driessen".