SP-werkgroep Volkshuisvesting stelt vragen bij gebruik seniorenwoning voor Poolse werknemers

2 maart 2007

In Grubbenvorst verhuurt Wonen Horst seniorenwoningen aan uitzendbureau Sun Power. Seniorenwoningen
Dit uitzendbu-reau brengt vervolgens haar Poolse werknemers onder in deze huurwoningen. Oneigenlijk gebruik, volgens de werkgroep van de SP.

Brief
Enige tijd geleden ontving de SP-werkgroep Volkshuisvesting berichten over bewoning van een seniorenwoning in Grubbenvorst door buitenlandse werknemers. Michael van Rengs, voorzitter van de SP-werkgroep Volkshuisvesting, heeft een brief opgesteld, gericht aan Wonen Horst. In een toelichting stelt Van Rengs: "Kennelijk wordt de woning door Sun Power gehuurd van Wonen Horst met de bedoeling er met name Poolse werknemers in te huisvesten. Dat is in de visie van de SP oneigenlijk gebruik van deze speciale woning die toch bestemd is voor bewoners vanaf 55 jaar. Daarbij komt dat er ook nog eens een wachtlijst is voor de woning van mensen die wel tot de doelgroep behoren. Dubbel slecht, wat ons betreft!"

Meer huurwoningen verhuurd aan Polen?
In de brief vraagt de werkgroep of Wonen Horst meer woningen verhuurd op deze basis. Daarbij is tevens de vraag waarom buitenlandse werknemers kennelijk voorrang hebben op de eigenlijke doelgroep.