Vraagtekens bij aankoop pand en tuin Gasthuisstraat

3 december 2006

Vraagtekens bij aankoop pand en tuin Gasthuisstraat

Enige tijd geleden werd de SP-fractie benaderd door enkele bewoners van de Gasthuisstraat die geluiden hadden gehoord over een vermeende aankoop van een pand door de gemeente. Normaal gesproken kan een fractie via de besluitenlijsten van het college van burgemeester en wethouders op de hoogte komen van acties. Voor zover nu bekend staat er niets vastgelegd daaromtrent. Vraag is dan ook hoe besluitvorming op dit punt tot stand is gekomen.

In een artikel in de Echo van 23 november j.l. wordt melding gemaakt van de aankoop van een stuk grond aan de Gasthuisstraat ten behoeve van het realiseren van parkeerplaatsen. Die zouden dan aansluiten bij de parkeerplaats nabij de Action en Jan Linders. Het huis staat inmiddels weer te koop via een makelaar.

De SP wil weten wat de achterliggende gedachten zijn bij de aankoop van het perceel en wat de financiële consequenties zouden kunnen zijn voor de gemeente indien het huis moeilijk verkoopbaar blijkt te zijn. Immers het grootste deel van de tuin is nu in bezit van de gemeente. Tevens wil de fractie weten waarom de raad niet op de hoogte is gesteld van de transactie. De beantwoording van de vragen die inmiddels via een brief zijn gesteld aan het college zal op 12 december a.s. plaatsvinden tijdens de gemeenteraadsvergadering.

Wilma Kurvers: 077-3985312 of horst@sp.nl