Verplaatsing parkeerplaats sportpark Griendtsveen heroverwogen

21 oktober 2006

Verplaatsing parkeerplaats sportpark Griendtsveen heroverwogen

In de raadsvergadering van 17 oktober j.l. is gesproken over het voorstel om de parkeerplaats bij het sportpark in Griendtsveen te verplaatsen. Power(wo)man
De huidige parkeerplaats bevindt zich aan de overzijde van het sportpark en dit betekent dat bezoekers eerst de Lavendellaan over moeten steken. Het college dacht: "een nieuwe parkeerplaats is beter!" Geen goede oplossing, zo constateerden enkele leden van de SP.

Oplossing?
Leden van de SP zijn ter plekke gaan kijken en hebben geconstateerd dat met name het verlaten van het parkeerterrein wordt bemoeilijkt door de bomen langs de weg. Er zijn tot op heden nog geen ongelukken gebeurd, dus er zou met beperkte maatregelen wat gedaan kunnen worden om de situatie overzichtelijker en veiliger te maken. Nu wil het college echter een parkeerplaats naast de kantine aanleggen en daarvoor een bosje kappen dat de bestemming ‘waardevol bos’ heeft gekregen. Ook geeft het college aan dat de parkeerplaats mede is bedoeld voor toeristen die Griendtsveen willen bezoeken, terwijl het veel te ver van de kern afligt, volgens de SP fractie, om aantrekkelijk te zijn voor deze doelgroep.

Vragen
In de beantwoording van de vragen die er door de verschillende fracties waren gesteld, meldde wethouder Litjens dat er mogelijk ook een andere oplossing is. Deze werd aangedragen door een bewoner van Griendtsveen die eerder al in het spreekrecht aandacht had gevraagd voor dit punt. De betreffende bewoner had een brief gestuurd aan het college en daarin zijn voorstel gedaan. Helaas hebben de raadsfracties deze brief niet ontvangen en kon zijn suggestie dus niet direct meegenomen worden in de behandeling van het agendapunt.

Uiteindelijk toch een oplossing
Navraag leert dat er ruimte vrij gemaakt zou kunnen worden aan de voorzijde van het sportpark. Het zou betekenen dat het oversteekprobleem is opgelost en – nog van groter belang – een stuk waardevol bos behouden zal blijven. Op korte termijn zal hierover waarschijnlijk een nader voorstel komen.