Skatebaan Horst

3 oktober 2006

Skatebaan Horst

Op dinsdag 3 oktober j.l. is in de gemeenteraad gesproken over de locatie van de nieuwe skatebaan. skatebaanDe afgelopen maanden is de skatebaan met grote regelmaat in de gemeenteraad besproken zonder dat er besluiten werden genomen. Hierdoor hebben de skaters en de betrokken buurt te lang in onzekerheid gezeten.

SP fractievoorzitter Thijs Coppus: ‘Er is te vaak gesproken over dit onderwerp zonder dat zaken concreet werden gemaakt. We hebben hierdoor te vaak om de hete brij heen gedraaid in de hoop dat er een alternatief was waarmee alle partijen tevreden zouden zijn. Achteraf denk ik dat we hiermee de jongeren, de omwonenden, maar ook onszelf - de politiek dus - geen goede dienst hebben bewezen. De volgende keer moeten wij als gemeenteraad niet pas na een half jaar, maar meteen de regie in handen nemen.’

Afgelopen dinsdag heeft de SP de knoop doorgehakt. Coppus: ‘Voor onze fractie is het van belang dat de groene zoom aan de oostkant van Horst – langs de A 73 – haar open karakter moet behouden. Realisatie van een ruig speelterrein heeft grote ruimtelijke gevolgen en zou een flink deel van de zoom opslokken. Wanneer we naar een skatebaan kijken, dan concluderen we dat deze baan veel kleiner is en veel minder gevolgen op ruimtelijk gebied heeft. De zoom kan dus grotendeels openblijven.
Wij realiseren ons dat de oplossing niet ideaal is, maar de SP wil het maken van een keuze niet nog langer uitstellen.’

Thijs Coppus
Fractievoorzitter SP Horst aan de Maas