Informatieavond Volkshuisvesting op woensdag 1 november

28 oktober 2006

Informatieavond Volkshuisvesting op woensdag 1 november

De SP-werkgroep Volkshuisvesting organiseert woensdag 1 november in De Leste Geulde (Noordsingel 75 Horst) een informatieavond over alles wat met wonen te maken heeft, onder het motto 'Een woning is een primaire levensbehoefte". Naast een discussie tussen Tweede Kamerleden wordt op deze informatieavond allereerst een inleiding verzorgd door Ir. Paulus Jansen, bouwkundige, SP-Statenlid en gemeenteraadslid in Utrecht en medewerker van de Tweede Kamerfractie van de SP.Woningbouw

Paulus Jansen gaat een introductie geven over de landelijke trends op het gebied van onder andere huurwoningen, sloop versus verbouw, toekomstig woning tekort.

Daarna komen een aantal landelijke politici aan het woord. Daaronder Remy Poppe, ex-kamerlid en weer Tweede Kamerkandidaat voor de SP, Raymond Knops van het CDA en Lia Roefs van de PvdA. Zij stellen zich voor en in 10 minuten geven zij de belangrijkste Speerpunten van hun partij weer.

Aansluitend gaat Marcel van de Munckhof, voormalig nieuwsmedewerker van Radio Reindonk aan de hand van stellingen en vragen het panel aan de tand voelen over de problemen die huurders ervaren. Ook vanuit de zaal kan men zich dan met de discussie bemoeien en vragen stellen. Onderwerpen die voorbij komen zijn: de grondprijzen, starterswoningen, liberalisering van de huurprijzen en de mogelijke consequenties daarvan, nieuwbouw versus verbouw, woningetekort en de lange wachtlijsten voor huurwoningen.

Afsluitend geven de landelijke politici in vijf minuten weer wat ze van deze avond geleerd hebben en wat ze aan de eventueel naar voren gekomen problemen zouden willen doen de komende vier jaar.