SP Horst aan de Maas wil behoud historische panden centrum Horst

7 juli 2006

SP Horst aan de Maas wil behoud historische panden centrum Horst

In het kader van de structuurvisie voor het centrum van Horst is er de afgelopen jaren regelmatig gesproken over het inventariseren van karakteristieke panden, die behouden moeten blijven.
Het college heeft al die tijd nooit duidelijk positie ingenomen. Het daadwerkelijk opstellen van een lijst met voor Horst belangrijke panden is altijd vooruit geschoven.
Nu de ondertekening van de intentieverklaring met twee projectontwikkelaars nabij is, vindt de SP het tijd om snel te komen met een lijst met karakteristieke panden die we voor later willen bewaren.
Het monumentale pand Paulussen in de Herstraat
De SP voelt zich hierin gesterkt door opmerkingen van wethouder Stas in Dagblad de Limburger van donderdag 6 juli j.l. waarin hij aangeeft dat de historische panden in het centrum van Horst behouden moeten blijven. Om dit zeker te stellen is het van belang om een lijst met panden op te stellen dat als kader dient voor projectontwikkelaars.
Bouwkundige goede woningen aan de Linnenstraat
De fractie van de SP wil van het college van B&W binnen drie weken weten of ze bereid is om een lijst op te stellen van karakteristieke panden en goede woningen die bewaard moeten blijven. Daarnaast wil ze van het college weten of ze deze lijst als kader aan de projectontwikkelaars wil voorleggen.
Het monumentale pand Kruytzer in de Hoofdstraat
Meer infornatie: