Water staat Jeugd- en jongerenwerk Lottum aan de lippen

11 juni 2006

Water staat Jeugd- en jongerenwerk Lottum aan de lippen

De afgelopen weken hebben de mensen Canix en Jol betalen te veel!van het JOL en Canix in Lottum de politiek laten weten dat het water aan de lippen staat. Sinds de tariefsverhoging van de accommodaties is de huur van de ruimten aanzienlijk gestegen.

De SP vindt de situatie bij het jeugd- en jongerenwerk in Lottum zeer ernstig. De gemeente Horst aan de Maas heeft een belangrijke voorwaardenscheppende functie in het jeugdwerk. Deze verantwoordelijkheid bestaat uit het zorgen voor een goede en betaalbare accommodatie en het scheppen van financiële voorwaarden.

In de raadsvergadering van 6 juni jl. heeft de SP het college verzocht om de problematiek in Lottum snel op te pakken. Daarnaast heeft de SP het college verzocht om - gezien de problemen in Lottum - binnen 2 maanden te bekijken hoe het met het jongerenwerk in heel Horst aan de Maas gaat. Dit om uiteindelijk duidelijk en eenduidig beleid te ontwikkelen. De afgelopen jaren zijn verschillende sozen in de problemen gekozen, denk bijvoorbeeld aan Xenon in Grubbenvorst.
Dit laatste voorstel is niet door het college en de andere fracties overgenomen. Een gemiste kans.

Thijs Coppus
Fractievoorzitter SP Horst aan de Maas