Gevaarlijke situatie kruispunt Noordsingel/Venrayseweg opgelost.

6 mei 2006

Gevaarlijke situatie kruispunt Noordsingel/Venrayseweg opgelost.

Vierentwintig april schreef de SP-fractie een brief naar het college van B&W dat een bij het kruispunt Noordsingel/Venrayseweg in januari geplaatst verkeerslicht voor fietsers (een zogenaamde schakelpaal) voetgangers in gevaar bracht.
licht op groen?Het verkeerslicht was midden op de toch al smalle stoep geplaatst, met als gevolg dat rolstoelers en moeders met kinderwagens de stoep af moesten, de rijweg op. Een gevaarlijke situatie! Het college bediende de fractie op haar wenken. De brief was nog maar net de deur uit, of de gemeente had al maatregelen getroffen. Het verkeerslicht is weggehaald!

Naast de snelle ingreep door het gemeentebestuur kreeg de SP ook een brief van het college. In die brief werd uitgelegd wat er fout was gegaan bij de plaatsing van de schakelpaal. Wat bleek? Bij de opdrachtverlening is door de gemeente uitdrukkelijk aangegeven dat de drukknop ten behoeve van fietsers op de bestaande paal aangebracht moest worden, juist vanwege het smalle trottoir! licht altijd op groen! Daarbij verwijst het college naar een per e-mail verzonden opdrachtbevestiging. Desondanks heeft de leverancier de drukknop toch op het trottoir geplaatst. De leverancier heeft de situatie - op eigen kosten - moeten herstellen. De schakelpaal voor fietsers is weggehaald en een drukknop op de bestaande paal aangebracht. Waarmee, de "oude" situatie in ere is hersteld. En de verkeerssituatie weer een stukje veiliger.