SP wil duidelijkheid over skatebaan Horst

24 april 2006

SP wil duidelijkheid over skatebaan Horst

In de raadsvergadering van 21 februari j.l. is er gesproken over de nieuwe locatie van de skatebaan in Horst. Knorpop 2005Eerder had het college van B&W de voorkeur uitgesproken voor een locatie aan de Vondersestraat. Aangezien de buurt en de dorpsraad bezwaren tegen deze locatie hebben, beloofde wethouder Jenniskens in de raadsvergadering de alternatieven nog eens nader te zullen bekijken. Nu blijkt hij die belofte niet na te komen. Reden voor de SP vragen te stellen aan het college van B&W.

Na de raadsvergadering is het enige tijd stil geweest. Maar zo'n twee weken geleden hebben de buurt en de dorpsraad weer aan de bel getrokken over de manier waarop het college de buurt heeft betrokken bij de zogenaamde zoektocht naar een geschikte locatie voor de skatebaan. Volgens de buurt en de Dorpsraad heeft het college eenzijdig voor de locatie aan de Vondersestraat gekozen en zijn de toegezegde alternatieven niet of nauwelijks bekeken.
De SP wil nu van het college weten op welke manier de buurt betrokken is bij de keuze voor de locatie van de skatebaan aan de Vondelsestraat, welke alternatieve locaties aan de orde zijn geweest en welke afwegingen het college heeft gemaakt bij de keuze voor de locatie van de Vondersestraat.

Meer informatie?
Thijs Coppus, SP-fractie Horst aan de Maas