SP Horst aan de Maas wil opheldering over beloning top Floriade

26 maart 2006

SP Horst aan de Maas wil opheldering over beloning top Floriade

Op donderdag 23 maart j.l. stond in Dagblad de Limburger een artikel over de beloning van de top van de Floriade. De SP is allerminst blij met de voorstellen over de hoogte van de salarissen van de nieuwe directie en roept het college van B&W van Horst aan de Maas op om er alles aan te doen om dit voorstel tegen te houden.
Reclame voor de Floriade

De afgelopen jaren is er in Nederland gediscussieerd over de hoogte van de beloning van mensen uit het bedrijfsleven en de (semi-) overheid. De minister-president ontvangt een salaris van ruim 122.000 euro per jaar. Aangezien de overheid - in de vorm van de provincie en een vijftal gemeenten - een belangrijke rol speelt bij de organisatie van de Floriade, vindt de fractie van de SP dat de salarissen van de directie van de Floriade niet boven de beloning van de minister-president uit mogen komen.

De SP wil van het college van B&W van Horst aan de Maas weten wat ze vindt van de voorgenomen beloning van de top van de Floriade, of ze het met de SP eens is dat de salarissen van de directie van de Floriade niet boven de beloning van de minister-president uit mogen komen en of ze bereid is om (als deelnemer in de Floriade NV) de hoogte van de beloning van de directie van de Floriade aan de orde te stellen.

Thijs Coppus
SP Horst aan de Maas