SP Horst aan de Maas stelt vragen inzake subsidie Powerman.

19 februari 2006

SP Horst aan de Maas stelt vragen inzake subsidie Powerman.

duathlonHet duathlonevenement ‘Powerman’ verhuist dit jaar van Venray naar Horst. Het college van B&W van Horst aan de Maas is voornemens om het evenement te subsidiëren voor een bedrag van maximaal 15.000 euro. In Venray kon de organisatie van Powerman rekenen op een subsidie van 2300 euro. De SP-fractie in de gemeenteraad van Horst aan de Maas plaatst vraagtekens bij dit voornemen.

De SP Horst aan de Maas zal dinsdag 21 februari a.s. tijdens de raadsvergadering gebruik maken van het spreekrecht en vragen stellen over de hoogte van het subsidiebedrag. De SP wil van het college weten waarom Powerman in Horst aan de Maas meer dan het zesvoudige ontvangt vergeleken met dat in Venray.

Het huidige college grijpt alle grootschalige evenementen aan om Horst aan de Maas met een flinke subsidie op de kaart te zetten. De SP is van mening dat het juist de verenigingen zijn die Horst aan de Maas op de kaart zetten. Het gemak waarmee het college de organisatie van Powerman een enorm subsidiebedrag verstrekt, staat haaks op zaken als forse tariefsverhogingen van accommodaties waarmee de verenigingen de laatste jaren geconfronteerd worden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Thijs Coppus: 06-14896448