SP-voedselinzamelactie voor Voedselbank Noord-Limburg weer succesvol!

22 december 2023

SP-voedselinzamelactie voor Voedselbank Noord-Limburg weer succesvol!

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas

De afgelopen twee weken heeft de SP Horst aan de Maas haar jaarlijkse inzamelactie gehouden, ter ondersteuning van de Voedselbank. Op veertien verschillende plekken verdeeld over de hele gemeente Horst aan de Maas kon houdbaar voedsel ingeleverd worden.

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas
Ook in 2023 was de inzamelactie weer een succes. Er werden deze keer met name houdbare etenswaren en ook relatief veel toiletartikelen gedoneerd. Alles bij elkaar reed de vrijwillige chauffeur van de Voedselbank op donderdag 21 december met een volle bus naar het sorteerpunt in Venray rijden.

De opbrengst was vergeleken met vorig jaar iets minder, maar dat had onder andere te maken met het feit dat her en der rond dezelfde tijd ook andere inzamelacties zijn gehouden. En laten we ook niet vergeten dat boodschappen en kosten voor levensonderhoud voor praktisch iedereen duurder zijn geworden. Ondanks alles was de organisator van de inzamelactie, Wilma Kurvers, weer erg blij met elke bijdrage. Zij bedankt namens het bestuur van de SP Horst aan de Maas iedereen die op de een of andere wijze heeft geholpen om er ook dit jaar weer een succes van te maken. "We hopen dat we volgend jaar ook weer op jullie kunnen rekenen", aldus Wilma Kurvers.