Horst aan de Maas een verkeersveilige gemeente?

9 september 2023

Horst aan de Maas een verkeersveilige gemeente?

Een onderwerp op menige verjaardag of feestje. Hoe veilig is het verkeer in onze gemeente? Je leest zo vaak over ongelukken dat je er aan gaat twijfelen. Ga je zelf kijken op een kruispunt of rotonde dan snap je soms niet hoe het mogelijk is dat daar nog geen ongeluk heeft plaatsgevonden.

Reden voor de door de SP Horst aan de Maas opgerichte Werkgroep verkeersveiligheid een oproep te plaatsen in de media. De werkgroep zou heel graag met mensen in gesprek komen over de verkeerssituaties in Horst aan de Maas. Mensen die net als de leden van de werkgroep niet snappen wat er nou (on)veilig is. Met mensen die hun vinger precies op de zere plek kunnen leggen. Iemand van "Handhaving" van de gemeente of politie? Of toch beter met de wandelaar, (brom)fietsers, scootmobielgebruiker, rolstoeler, automobilist die het antwoord op de vraag heeft? Of mensen die te maken hebben gehad met een verkeersongeluk in verband met een onveilige verkeerssituatie: hoe kon het ongeluk gebeuren en had het voorkomen kunnen worden. Samen zoeken naar haalbare (en wellicht simpele) oplossingen!

Interesse om mee te praten over dit onderwerp? Stuur dan een e-mail naar wgverkeersveiligheid@gmail.com. Vanuit de Werkgroep verkeersveiligheid wordt dan contact met u opgenomen.