SP Horst aan de Maas start Meldpunt "Energiearmoede".

13 september 2022

SP Horst aan de Maas start Meldpunt "Energiearmoede".

Foto: SP / SP

De SP Horst aan de Maas is een Meldpunt gestart met betrekking tot "energiearmoede". Steeds meer huishoudens hebben aan het eind van het geld nog heel veel maand over. En dat niet alleen vanwege de energieprijzen. Met de gegevens die uit het meldpunt naar voren komen wil de SP lokale, regionale en landelijke politici en bestuurders informeren over de situatie bij de burgers.

Als gevolg van de inflatie (maar ook al vóórdat die inflatie sterk ging stijgen) hebben steeds meer huishoudens moeite om hun rekeningen te betalen. Niet alleen voor de energie, maar ook voor de dagelijkse boodschappen en in het algemeen de kosten voor het levensonderhoud. Reden voor de SP Horst aan de Maas te starten met een meldpunt om gegevens te verzamelen. De SP Horst aan de Maas wil de verhalen van mensen die gebukt gaan onder hoge energierekeningen en de eindjes amper of zelfs helemaal niet aan elkaar kunnen knopen, meer bekendheid geven.

Mensen die informatie willen geven over de (eventueel) gestegen kosten voor het huishouden, kunnen hier hun gegevens bij het meldpunt melden.