SP Horst aan de Maas gaat door!

20 maart 2022

SP Horst aan de Maas gaat door!

Foto: Paul Geurts / SP Horst aan de Maas

De lente is weer begonnen. Tijd om vooruit te kijken.

De afgelopen jaren heeft de SP zich op veel fronten ingezet voor onder andere het behoud van het zwembad in Horst. Het verbouwde Gasthoês heeft een aardige cent gekost en wordt door velen gebruikt. We zullen de komende jaren nauwkeurig volgen of verenigingen en clubs nog steeds betaalbaar terecht kunnen in het Gasthoês en andere gemeentelijke locaties.

Werk is er genoeg, wordt gezegd. Toch staan er nog steeds mensen langs de kant die niet mee kunnen doen in de samenleving. De SP blijft er voor strijden dat dat wel gaat gebeuren. Niet alleen voor het geld, maar zeker ook voor een zinvol bestaan. En tegelijkertijd staat de SP zij aan zij met ondernemers uit Horst aan de Maas. Vooral het midden- en kleinbedrijf moet gesteund worden. Juist die bedrijven bieden werkgelegenheid voor velen. Grote ondernemers die enkel uit zijn op winstbejag en de gemeente gebruiken om huisvesting geregeld te krijgen voor goedkope arbeidsmigranten, zullen minder steun kunnen vinden bij de SP. Diezelfde arbeidsmigranten die uitgebuit worden door relatief dure huisvesting, wat meer en meer een verdienmodel is geworden voor uitzendbureaus. De SP blijft er – nu en in de toekomst – een punt van maken in en buiten de gemeenteraad.

We blijven ons inzetten voor de agrarische sector. De SP komt al jaren op voor boeren die duurzaam ondernemen met zorg voor het landschap en blijven dat doen. Ook op het gebied van klimaatrechtvaardigheid – met name de betaalbaarheid van duurzaamheidsmaatregelen en energie – en goede betaalbare zorg blijven we actief.

We zijn trots op wat er is bereikt ondanks de tegenslagen die we binnen de partij hebben gehad. Het is heel spijtig dat de SP de komende vier jaar niet in de gemeenteraad zal zitten. Maar buiten de gemeenteraad gaat de SP zoals gezegd de komende jaren haar beste beentje voor zetten. Samen met de mensen in de buurten, wijken en dorpen. De stem van de SP en uw stem zullen gehoord worden, ook buiten de gemeenteraad! En over vier jaar zijn we weer terug in de gemeenteraad, zodat we de strijd weer op twee fronten kunnen voeren.

Wilt u mee doen? Word dan lid van de SP!