SP-actie voor Voedselbank groot succes!

23 december 2021

SP-actie voor Voedselbank groot succes!

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas

De SP Horst aan de Maas heeft de afgelopen twee weken een inzamelingsactie gehouden ten behoeve van de Voedselbank Limburg Noord. Op een zestal plaatsen in de gemeente konden spullen ingeleverd worden.

Nogal wat mensen in Horst aan de Maas hebben gereageerd op de oproep van de SP voor de inzameling. Sommigen anoniem, sommigen met een kaartje om degenen waar het voor bedoeld is een hart onder de riem te steken, sommigen met enkele boodschappen en weer anderen met een grote doos gevuld met praktische en af en toe ook lekkere artikelen. Per slot van rekening willen we allemaal in deze tijd van het jaar ook eens wat ongebruikelijks op tafel kunnen zetten.

‘Het maakt niet uit wat mensen hebben kunnen geven. Alle beetjes helpen. En als je dan weet dat we op z’n minst tweemaal een bus van de Voedselbank hebben kunnen vullen met dagelijkse, vaak wat langer houdbare producten, dan kunnen we gerust van een fantastisch resultaat spreken’, aldus coördinator van de SP-actie Wilma Kurvers. ‘Dat we in ons land nog steeds een Voedselbank nodig hebben, is natuurlijk wel triest. Maar zeker in deze onzekere tijd kunnen we laten zien dat we goed voor elkaar moeten zorgen. Dat gevoel wordt door velen met ons gedeeld. De Voedselbank kan door het hele jaar heen hulp gebruiken, via donaties in de vorm van producten en geld. De SP zal deze actie in ieder geval jaarlijks ondersteunen.

Aan iedereen die op een of andere wijze heeft bijgedragen aan de actie zeggen we een welgemeend ‘dank je wel’.

Meer informatie over de actie is hier te lezen en hier kunt u de berichtgeving over de actie lezen van Omroep Horst aan de Maas..

Enkele beelden van de inzamelactie van de SP:

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas