Jaarlijkse voedselbankactie SP in samenwerking met Voedselbank

6 december 2021

Jaarlijkse voedselbankactie SP in samenwerking met Voedselbank

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas

‘Eén op de negen kinderen leeft in armoede’. Een bericht uit een land ver weg? Nee, uit Nederland. Armoede bestaat hier, nog steeds. Het blijft een triest gegeven dat in ons toch zo rijke land een fenomeen als de Voedselbank nodig is om mensen van een van de eerste levensbehoeften – gewoon eten onder andere – te voorzien. De coronacrisis en alle maatregelen die daaruit zijn voortgevloeid hebben het leven van velen op de kop gezet. Degenen die het al niet makkelijk hadden, kregen het nog zwaarder. En er zijn nu meer gezinnen waar men afhankelijk is geworden van een Voedselbank door het verlies van werk, opbouw van schulden en dergelijke.

Van 11 tot en met 22 december 2021 houdt de SP-afdeling Horst aan de Maas een inzamelactie van onder andere levensmiddelen ten behoeve van de Voedselbank Limburg Noord.

Het gaat met name om houdbare levensmiddelen voor ontbijt, lunch en avondmaaltijd, niet alcoholhoudende dranken in pak, blik of fles en toiletartikelen.

Op de onderstaande adressen kunnen de producten afgegeven worden, het liefst in een plastic tas. Er hoeft niet aangebeld te worden.

• America: Pastoor Jansenstraat 35
  • Grubbenvorst: Spoorstraat 7
  • Hegelsom - Kruisstraat 18
  • Horst: Blauwververstraat 77
  • Meerlo: Julianastraat 4
  • Sevenum; Krouwelstraat 7A

Doe ook mee! Alle beetjes helpen.