SP-ers in het zonnetje gezet

30 juli 2021

SP-ers in het zonnetje gezet

Foto: Paul Geurts / SP Horst aan de Maas

Op 16 juli kreeg Felix van Haren uit de hand van de programmamaker van het op zondagmorgen veel beluisterde radioprogramma “Wekkerradio” van Omroep Horst aan de Maas een heel mooie bos bloemen overhandigd. Het radioprogramma heeft een vaste rubriek – de Bloemenketting – waarbij verdienstelijke mensen uit Horst aan de Maas vanwege hun maatschappelijke betekenis in het zonnetje worden gezet. Felix werd in het zonnetje gezet vanwege zijn inzet voor verschillende maatschappelijke organisaties, waaronder met name de Hockeyclub. Veel mensen – zo merkte de programmamaker op in zijn programma – kennen Felix van diens werk voor de SP Horst aan de Maas. Daar was hij onder andere penningmeester. Ten tijde van de overhandiging was Felix al ernstig ziek en in de week erna is hij overleden (lees hier het overlijdensbericht).

Foto: Omroep / Horst aan de Maas
Felix heeft bij de overhandiging nog wel kunnen aangeven dat de volgende ontvanger van de mooie bloemenbos Wilma Kurvers was. Wilma Kurvers uit Hegelsom is al, vanaf de oprichting, bij de SP Horst aan de Maas betrokken. Zij is gemeenteraadslid geweest en is nu secretaris van de afdeling. Zij is iemand, volgens Felix, die door dik en dun, recht of krom, probeert te zorgen, dat we een rechtvaardig bestaan hebben, in deze samenleving. Verder is zij voorzitter en cursusleider van het Hobbygilde in Horst. Reden genoeg om in aanmerking te komen voor de Bloemenketting

Foto: Omroep / Horst aan de Maas
Wilma droeg het spreekwoordelijke stokje – of in dit geval de bloemenbos – over aan Paul Geurts uit Horst. Hij werd verrast met een kleurrijke bos rozen. Paul is een van de oprichters van de SP Horst aan de Maas, maar was daarvoor al actief voor deze partij. Hij heeft in de gemeenteraad van eerst Horst en later de fusiegemeente Horst aan de Maas gezeten, alsook in de Limburgse Provinciale Staten. Hij zet zich in voor de Werkgroep Arbeidsmigranten, Behoud de Parel in Grubbenvorst, het Comité Nationaal Zorgfonds Horst aan de Maas en hij was onder andere lid van de actiegroep "zwembad mòt blieve". Voldoende feiten om via de Bloemenketting rozen te ontvangen.

Paul liet de bloemenketting doorlopen naar vereniging Behoud de Parel uit Grubbenvorst in de persoon van André Vollenberg, voorzitter van Behoud de Parel. Lees voor het vervolg van de bloemenketting het artikel op de website van Behoud de Parel.