Vrijheid van meningsuiting en griezelige agressie

7 maart 2021

Vrijheid van meningsuiting en griezelige agressie

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas

De SP Horst aan de Maas heeft 4 maart 2021 aangifte gedaan bij de politie van vernieling van een steigerconstructie met spandoeken die de partij aan de Midden Peelweg-Griendtsveenseweg op een particulier stuk grond heeft gezet. De buizen die aan de achterzijde ervoor zorgen dat de boel verankerd zit, waren met zwaar materieel uit de grond getrokken. Hierbij is een steigerbuis flink verbogen. We hebben het steigermateriaal in bruikleen gekregen, dus de eigenaar – die hier part noch deel aan heeft – heeft ook nog schade opgelopen. Daarnaast hebben de vandalen onrechtmatig het stuk grond betreden.

Wat nog veel erger is, is het feit dat de constructie door het handelen van onbekenden instabiel werd en indien de weersomstandigheden anders waren geweest had dit tot gevaarlijke situaties kunnen leiden voor het voorbijkomend (fiets)verkeer.

Vorige week is een klacht ingediend bij de gemeente over de vermeende onveilige verkeerssituatie die veroorzaakt werd door de spandoeken. Hierop werd door de verkeerskundig medewerker van de gemeente geconstateerd dat er geen sprake is van belemmerend zicht op het verkeer, waaronder ook het fietspad en de kruising met de Griendtsveenseweg. Het lijkt er bijna op dat nu iemand willens en wetens die onveilige situatie heeft willen creëren.

Je mening verkondigen via agressie leidt helemaal nergens toe. Wil je laten weten hoe je over bepaalde zaken denkt, dan kun je beter op 17 maart gaan stemmen. Als het bolletje niet rood wordt gemaakt bij de SP vinden we dat jammer. Maar we hebben er wel respect voor.