SP Horst aan de Maas start inzamelactie voor Voedselbank

17 november 2020

SP Horst aan de Maas start inzamelactie voor Voedselbank

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas

'Rode Kruis deelt voedselpakketten uit’ en ‘Voedselbanken in de problemen’! Berichten uit een ver land? Nee hoor, dit is helaas Nederland. Er waren al veel gezinnen die aangewezen waren op hulp van onder andere Voedselbanken, maar door de problemen die ontstaan zijn ten gevolge van de coronacrisis vinden steeds meer mensen, vaak met kinderen, het moeilijk om het hoofd boven water te houden en in de eerste levensbehoeften te voorzien. Ook zij kloppen dan vaak aan bij de Voedselbank.

De SP Horst aan de Maas wil graag helpen om het leed wat te verzachten en is gestart met een inzamelactie van voedselpakketten die de afdeling aflevert bij de Voedselbank.

Wilt u mee doen?
Misschien bent u aan het sparen voor een boodschappenpakket (bijvoorbeeld bij de Plus) dat u eigenlijk niet nodig heeft en daarom wel af wilt staan aan de Voedselbank. Of wilt u zelf een pakket samenstellen. In dat laatste geval: zorg dat het producten zijn die een lange houdbaarheidsdatum hebben, dus geen koelvers producten. Het mogen ook toiletartikelen, wasmiddelen e.d. zijn. Verpak de spullen dusdanig dat regen er geen invloed op heeft.

Met ingang van vandaag kunt u uw pakket neerzetten bij de poort, onder het afdak, op de tuintafel e.d. van onderstaande adressen. De SP Horst aan de Maas zorgt dat het bij de Voedselbank terechtkomt. We blijven inzamelen tot de week vóór kerstmis, dus geef uw pakket uiterlijk 23 december 2020 af.

Afleveradressen:
- America, Past. Jansenstraat 35