SP start enquête: ‘Huren: lust of last?’

24 augustus 2020

SP start enquête: ‘Huren: lust of last?’

Foto: SP / SP

Op 1 juli 2020 zijn de huren weer verhoogd. De Eerste Kamer wilde net als tienduizenden huurders dat de huurverhoging van tafel ging, maar verantwoordelijk minister Ollongren weigerde te luisteren. Sterker nog: toen honderden huurders op haar stonden te wachten om te vertellen wat de gevolgen zijn van haar politieke keuzes, vertikte ze het om met hen in gesprek te gaan. Ze gaf "de hartelijke groeten" door en maakte zich snel uit de voeten.  De SP blijft strijden tegen dit onrecht. En ondertussen gaat de SP in Horst aan de Maas onderzoeken of huurders naast de huurverhoging ook andere problemen hebben.

Enquête over huurproblemen
Vaak is de huur niet het enige probleem. Er speelt veel op huurgebied. Daarom will de SP Horst aan de Maas graag weten waar huurders van Wonen Limburg of een andere verhuurder in Horst aan de Maas tegen aanlopen. Behalve de huurverhoging kan dat bijvoorbeeld schimmelvorming, wachttijden of achterstallig onderhoud zijn.

Laat het ons weten via de enquête (onder aan het artikel kunt u doorklikken naar de enquête). Aan de hand van de ingevulde enquêtes kunnen we vervolgens gaan kijken of we de problemen (samen met u) op kunnen lossen. U alleen kunt wellicht geen verschil maken, maar met een grote groep kunnen we dat wel. Immers, samen sta je sterk.

Klik hier om de enquête in te vullen en aan te geven welke problemen er bij u spelen.