Er tegen aan!

2 maart 2019

Er tegen aan!

Foto: Wilma Kurvers / SP Horst aan de Maas

Nog drie dagen dolle pret met de carnavals dagen en daarna gaat het in Horst aan de Maas helemaal los, wat de verkiezingscampagne betreft. Er is al het een en ander gedaan (alle verkiezingsborden van de gemeente zijn voorzien van SP-posters en de SP-posters aan lantaarnpalen en in tuinen van sympathisanten zijn geplaatst). Wie - net als de vele andere vrijwilligers - nog mee wil helpen om van deze verkiezingen voor Provinciale Staten van Limburg én de Eerste Kamer een succes te maken, kan zich bij de afdeling melden.

Er staan veel belangen op het spel. In Limburg gaat het bijvoorbeeld om het bouwen van meer betaalbare woningen, het verminderen van dieren in de Intensieve Veehouderij, het inzetten van mensen met een uitkering in plaats van het aantrekken van duizenden arbeidsmigranten, en meer inspraak voor burgers, bijvoorbeeld over de manier waarop we gaan reageren op de klimaatveranderingen.

Maar ook landelijk speelt er veel. En ook dáár kan iedereen nu zijn stem over uitbrengen (via een stem bij de verkiezingen voor Provinciale Staten). De energierekening en onze BTW stijgen en ziekenhuizen gaan failliet. Ondertussen worden multinationals als Shell gematst en hebben zorgverzekeraars miljarden op de plank liggen. Pensioenen, de AOW-leeftijd en de problemen in het onderwijs; het zijn allemaal thema’s die de SP aan het hart gaan en die op 20 maart tot één keuze leiden: Rutte of rechtvaardigheid.

Het is duidelijk: ga stemmen, dat is van levensbelang. Er tegen aan dus!