SP: "Opheffen VVV Horst slechte zaak"

5 november 2018

SP: "Opheffen VVV Horst slechte zaak"

Foto: Hans van de Beele / SP Horst aan de Maas

Toerisme is een belangrijke pijler voor de gemeente Horst aan de Maas. De vele toeristen die hier jaarlijks naartoe komen, moeten volgens de SP goed geïnformeerd worden. Dat gebeurde jarenlang via het VVV-kantoor in het oude gemeentehuis. Helaas heeft de gemeenteraad ingestemd met de sluiting van dat VVV-kantoor. Daarvoor in de plaats komt in de toekomst mobiele informatieverstrekking. Ondertussen komt er een informatiepunt bij de balie in het gemeentehuis. Een slechte zaak, volgens Bart Cox, voorzitter van de SP-fractie in de gemeenteraad van Horst aan de Maas.

Bart Cox: "In afwachting van de mobiele informatieverstrekking komt er een informatiepunt bij de balie van het gemeentehuis. Het gemeentehuis is echter in het weekend gesloten! Juist als er veel toeristen komen. Het idee van de PvdA om dan maar in de weekenden het gemeentehuis open te stellen, is van de zotte. Het kost veel extra geld om zo’n gebouw extra open te houden! Gewoon een informatiepunt in het centrum. Is dat niet logischer? Bijvoorbeeld in het oude gemeentehuis….".

Cox vervolgt: "Je kunt je met recht en rede afvragen hoe belangrijk het gemeentebestuur toerisme nu eigenlijk wel niet vindt. Is het alleen belangrijk omdat het geld in het laatje brengt van veel ondernemers die werkzaam zijn in de toeristenbranche? Laten we als gemeente goede informatie verstrekken aan toeristen. Niet alleen over wat er allemaal te doen is en waar de leuke terrasjes zijn, maar óók informatie over hoe je de natuur in onze gemeente zo weinig mogelijk schade toebrengt, of over de vele kleine musea in de gemeente die het waard zijn te bezoeken".