Presentatie kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen

16 december 2017

Presentatie kandidatenlijst gemeenteraadsverkiezingen

Foto: Hans van de Beele / SP Horst aan de Maas

Op dinsdag 12 december hebben de leden van de SP afdeling Horst aan de Maas de kandidatenlijst voor de komende raadsverkiezingen vastgesteld. Bart Cox (Horst) werd unaniem gekozen tot lijsttrekker. Momenteel bekleedt Bart al de functie van fractievoorzitter van de SP in de gemeenteraad. Hij wordt op de lijst gevolgd door raadslid Sonja van Giersbergen, eveneens uit Horst.

De eerste zes plaatsen op de lijst worden ingenomen door leden van de huidige fractie. Naast Bart en Sonja zijn dat: Thijs Lenssen (Hegelsom), Aniet Fonteyne (Lottum), Riek Janssen (Sevenum) en Mariet Roelofs (America). De overige kandidaten zijn allen actief geweest binnen de SP en hebben samen met de lokale afdeling en de raadsfractie geregeld actiegevoerd.

Paul Geurts uit Horst, SP-pionier in Horst aan de Maas, oud-raadslid en oud-fractievoorzitter, staat op plaats 10. Paul is behalve SP-bestuurslid nog steeds actief in verschillende werkgroepen, zoals de SP-werkgroep Land- en Tuinbouw, het comité Nationaal ZorgFonds Horst aan de Maas, Vereniging Behoud de Parel en Comité 't Zwembad mót bliêve.

Wiek Lenssen (Swolgen) sluit de kandidatenlijst. Wiek is lid van de werkgroep Land- en Tuinbouw maar is meer bekend vanwege zijn filmproducties over sociale thema’s. Hij heeft in veel andere landen en met andere culturen langere tijd gewerkt.

“Wij zijn erg trots op deze lijst met strijdbare kandidaten, die zowel binnen als buiten de gemeenteraad veel ervaring hebben opgedaan met werk voor de SP", aldus SP-lijsttrekker Bart Cox. “Wij zijn klaar voor de verkiezingen!”